Conférences des associations

50 - Société canadienne pour l'étude de la religion (SCÉR)

Association N°
Date limite des invitations à présenter des communications
Courriel de l'association

The Canadian Society for the Study of Religion/la Societe canadienne pour l’etude de la religion (CSSR/SCER) is a Canadian academic society oriented to the scholarly study of religion. It is a meeting place for all who are involved in the academic study of religion. It fosters an interdisciplinary environment in order to arrive at a better, more integrated understanding of religious phenomena, encourages research in the development of the study of religion with particular reference to Canada, and promotes a critical examination of the goals, methods, and styles of teaching demanded by the discipline. It welcomes all aspects of teaching and research on religion and culture from various academic perspectives at its annual meeting.

Responsable.s de programme
Michelle L. Folk
Qamer Hameed
Coordonnateur.trice.s locaux.les
Michelle L. Folk
Qamer Hameed
Adhésion
Pour plus d’informations, communiquez directement avec l’association. Veuillez noter que les frais d’inscription à cette conférence sont distincts des frais d’adhésion.

Présentant les événements ouverts suivants

There are no upcoming events.

En partenariat avec :

York University logo