HSS News: 22 Septembre, 2016

22 septembre 2016

Weekly digest of the most recent news from the humanities, social sciences and higher education. Un bulletin hebdomadaire des actualités les plus récentes des sciences humaines et sociales et de l’enseignement supérieur.

Federation for the Humanities and Social Sciences | La Fédération des sciences humaines

Federation’s draft submission to the Fundamental Science Review

Ébauche de soumission de la Fédération des sciences humaines à l’Examen du soutien fédéral aux sciences

Humanities and Social Sciences | Les sciences humaines et sociales

The Royal Society of Canada elects Chad Gaffield as President-Elect (Royal Society of Canada)

La Société Royale du Canada élit Chad Gaffield à titre de président élu (Société royale du Canada)

Critical Thinkers: $2.1 million federal investment empowers social sciences and humanities researchers
Sep 16, 2016 | Memorial University Gazette

Higher Education | L'enseignement supérieur

Les universités et la culture du viol
Sep 21, 2016 | La Presse

The big data revolution: Will it help university students graduate?
Sep 16, 2016 | Globe and Mail

Equity and Diversity | L’équité et la diversité

Advocate slams Trudeau government for lack of child welfare services on reserves
Sep 15, 2016 | Toronto Star