Congress Organizers Update - January 6, 2022

Le français suit

Upcoming tasks and forms

  • January 13: Countdown to Congress meeting
  • January 14: Identify your Congress virtual platform admin users
  • January 31: Funding deadline – International Keynote Speaker Support Fund
  • January 31: Funding deadline – Aid for Interdisciplinary Sessions Fund

Welcome back and Happy New Year! We hope you had a restful break and are ready to hop back on the Congress 2022 planning cycle with us.

Registration opens on January 10

Registration for Congress 2022 will open on our website on January 10. Watch your inbox and be sure to let your members know to register before the early-bird deadline of March 31! 

Countdown to Congress meeting

Planning Guide: section 2.3.4

Our first meeting of the new year will take place on Thursday, January 13, 2022. Please contribute your questions ahead of time by filling out this form.

 

January 13 at 12:00 – 13:00 (ET) 

Virtual access via the Organizers Portal

 

Check out the "Meetings" section of the Organizers Portal for all details, including the agenda and the meeting call-in info, and recordings from previous meetings.

Federation funding opportunities 

Planning Guide: section 4.3 

You have three weeks left to apply for the International Keynote Speaker Support Fund or the Aid for Interdisciplinary Sessions Fund. Review the eligibility and assessment criteria and apply via the Organizers Portal by January 31

The Congress Graduate Merit Award (CGMA) applications are now open! Go to the Organizers Portal to find out how many CGMAs your association has been allocated for Congress 2022, and nominate students in your association by April 12. Successful students will each receive a $500 award towards attending Congress 2022.

AV menu now live in the Organizers Portal 

Planning Guide: section 5.2 

By April 8, 2022, you will be asked to request audio-visual (AV) and AV-related accessibility services that your association will require throughout Congress. The AV menu is now available for early browsing on the Organizers Portal under Resources. 

Upcoming leadership meeting 

Associations’ leadership will soon receive an invitation to discuss a variety of strategic topics, including the Congress fee structure, childcare strategy, and hybrid vs virtual events. More details and dates to follow in the coming weeks. 

 

Tâches et formulaires à venir

  • 13 janvier : Réunion En route vers le Congrès
  • 14 janvier : Déterminer vos administrateur.trice.s de la plateforme virtuelle du Congrès
  • 31 janvier : Demandes au Fonds de soutien des conférenciers internationaux de marque
  • 31 janvier : Demandes au Fonds de soutien pour les séances interdisciplinaires

Bon retour et bonne année! Nous espérons que vous avez passé des vacances reposantes et que vous êtes prêt.e.s à repartir avec nous dans le cycle de planification.

Les inscriptions ouvrent le 10 janvier

Les inscriptions au Congrès 2022 débuteront le 10 janvier sur notre site Internet. Surveillez votre boîte de courriels et assurez-vous de conseiller à vos membres de s'inscrire avant la date de préinscription du 31 mars!

Réunion En route vers le Congrès

Guide de planification : section 2.3.4

Notre première réunion de la nouvelle année aura lieu le jeudi 13 janvier 2022. Veuillez transmettre vos questions d’avance en remplissant ce formulaire.

Le 13 janvier de 12 h à 13 h (HE) 

Accès virtuel par le Portail Organisateurs

Consultez la section « Réunions » du Portail Organisateurs pour obtenir tous les détails, y compris l’ordre du jour et les données de connexion à la réunion, ainsi que l’enregistrement des réunions précédentes.

Opportunités de financement avec la Fédération

Guide de planification : section 4.3 

Il vous reste trois semaines pour faire une demande au Fond de soutiens des conférenciers internationaux de marque ou au Fond de soutien pour les séances interdisciplinaires. Consultez les critères d'éligibilité et d'évaluation, et faites une demande via le Portail Organisateurs avant le 31 janvier.

Les candidatures au Prix du mérite des cycles supérieurs du Congrès (PMCSC) sont ouvertes! Consultez le Portail Organisateurs pour découvrir combien de PMCSC ont été alloués à votre association pour le Congrès 2022, et nominez des étudiant.e.s au sein de votre association avant le 12 avril. Les étudiant.e.s gagnants recevront chacun.e un prix de 500 $ pour participer au Congrès 2022.

Le menu AV est disponible dans le Portail Organisateurs 

Guide de planification : section 5.2 

Avant le 8 avril 2022, nous vous demanderons de faire une demande audiovisuelle (AV) et de services accessibles en fonction des besoins de votre association pour le Congrès. Le menu AV est maintenant disponible à la consultation dans le Portail Organisateurs, dans la section Ressources.

Réunion exécutive à venir

Les responsables des associations recevront sous peu une invitation à venir discuter de sujets stratégiques divers, tels que la structure tarifaire du Congrès, la stratégie de garde, et les événements hybrides vs virtuels. Plus d'informations et les dates seront communiquées dans les semaines à venir.